Nabór na stanowisko asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żółkiewce

Żółkiewka, dnia 22.06.2022

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce ogłasza nabór na stanowisko

asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żółkiewce

Nazwa i adres jednostki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żółkiewce ul. Hetmana Żółkiewskiego 2, 22-335 Żółkiewka
Forma zatrudnienia:
1. umowa o pracę
2. wymiar czasu pracy – 1/2 etatu
( praca asystenta rodziny wykonywana będzie w systemie zadaniowego czasu pracy.
Oznacza to pracę w godzinach przedpołudniowych, popołudniowych i wieczornych oraz w dni
ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (20 godzin tygodniowo).
Miejsce pracy:
Praca z rodziną w miejscu zamieszkania, w miejscu wskazanym przez rodzinę
lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce.
Wymagania niezbędne:
- Posiadanie polskiego obywatelstwa.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Osoba składająca aplikacje nie może być skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Posiadania prawa jazdy kat. B oraz własny samochód osobowy.
- Osoba składająca aplikacje nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona oraz wypełnia obowiązek alimentacyjny –
jeśli dotyczy.
- Spełnienie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych
(t.j. Dz. U.z 2022r., poz. 530 z późn. zm.)
Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub
praca socjalna lub
b )wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z
dziećmi lub rodziną oraz udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i odbyte szkolenia z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz
udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
d) wyższe ukończone studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony
przez Ministra właściwego ds. Rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z
dziećmi lub rodziną.
Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej,
pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi,
przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych.
2. Wysoka kultura osobista.
3. Nieposzlakowana opinia.
4.Umiejętność podejmowania decyzji.
5. Kreatywność i odporność na sytuacje stresowe.
6. Samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy.

7. Zaangażowanie, komunikatywność, asertywność, empatia.
8. Łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
9. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
10. Znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
11. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
12. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i
instytucjami pomocy społecznej.
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w
konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu
pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy
zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu
kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach
psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa
dzieci i rodzin;
l3) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz
dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami,
których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.
Wymagane dokumenty:
1. Podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz zgoda na
przetwarzanie danych osobowych (pliki do pobrania)
2. CV i list motywacyjny wraz z uwzględnieniem wymagań dodatkowych na ww. stanowisku.
CV należy opatrzyć klauzulą: „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych
osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.z 2002 r., Nr 101, poz.
926 z późn. zm.)
3. Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu (ewentualnie referencje z zakładów pracy).
4. Kserokopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie, zaświadczeń o ukończonych
kursach, szkoleniach.
5. Oświadczenie o niekaralności i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z
pełni praw publicznych.
6. Oświadczenie kandydata, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe ( w przypadku zatrudnienia
kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego).
7. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku.

8. Oświadczenie kandydata, iż nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona – w przypadku kandydata, który jest rodzicem.
9. Oświadczenie kandydata, iż wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek
wynika z tytułu egzekucyjnego.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy
oryginały ww dokumentów.
Postępowanie rekrutacyjne:
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Żółkiewce i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Oferty wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub korespondencyjnie w zamkniętej
kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce ul. Żółkiewskiego 2, 22-335
Żółkiewka, z dopiskiem „Nabór na stanowisko ASYSTENT RODZINY" w terminie do dnia 08.07.2022
r. do godz. 13oo (decyduje data wpływu do Ośrodka).
Aplikacje niekompletne, lub które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce po wyżej
określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Inne informacje:
Osoby spełniające warunki formalne zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy
kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy
oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka.

Ogloszenie o naborze

Kwestionariusz osobowy

Klauzula informacyjna

 

Zobacz również

Zobacz więcej