Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce ogłasza nabór na stanowisko  asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żółkiewce

 

 

Żółkiewka, dnia 20.09.2023

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce ogłasza nabór na stanowisko  asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żółkiewce

 

 

 

Nazwa i adres jednostki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żółkiewce ul. Hetmana Żółkiewskiego 2, 22-335 Żółkiewka

Forma zatrudnienia:

  1. umowa o pracę

  2. wymiar czasu pracy – 1 etat

 ( praca asystenta rodziny wykonywana będzie w systemie zadaniowego czasu pracy.

 Oznacza to pracę w godzinach przedpołudniowych, popołudniowych i wieczornych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (40 godzin tygodniowo).

 

Miejsce pracy:

 Praca z rodziną w miejscu zamieszkania, w miejscu wskazanym przez rodzinę

lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce.

 

Wymagania niezbędne:

- Posiadanie polskiego obywatelstwa.

- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

- Osoba składająca aplikacje nie może być skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- Nieposzlakowana opinia.

- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.

- Posiadania prawa jazdy kat. B oraz własny samochód osobowy.

- Osoba składająca aplikacje nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza

rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona oraz wypełnia obowiązek alimentacyjny –

jeśli dotyczy.

- Spełnienie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 530 z późn. zm.)

 

Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub

praca socjalna lub

b )wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z

dziećmi lub rodziną oraz udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c) wykształcenie średnie i odbyte szkolenia z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz

 

udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną

d) wyższe ukończone studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony

przez Ministra właściwego ds. Rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z

dziećmi lub rodziną.

 

Wymagania dodatkowe:

1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej,

pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi,

przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych.

2. Wysoka kultura osobista.

3. Nieposzlakowana opinia.

4.Umiejętność podejmowania decyzji.

5. Kreatywność i odporność na sytuacje stresowe.

6. Samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy.

7. Zaangażowanie, komunikatywność, asertywność, empatia.

8. Łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych.

9. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.

10. Znajomość obsługi komputera i programów biurowych.

11. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

12. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: 0

 

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w

konsultacji z pracownikiem socjalnym;

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu

umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu

kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach

psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa

dzieci i rodzin;

l3) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

 

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami

pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz

dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami,

których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

 

Wymagane dokumenty:

1. Podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (pliki do pobrania)

2. CV i list motywacyjny wraz z uwzględnieniem wymagań dodatkowych na ww. stanowisku.

CV należy opatrzyć klauzulą: „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych

osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji

zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.)

3. Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu (ewentualnie referencje z zakładów pracy).

4. Kserokopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie, zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.

5. Oświadczenie o niekaralności i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

6. Oświadczenie kandydata, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe ( w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego).

7. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku.

8. Oświadczenie kandydata, iż nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona – w przypadku kandydata, który jest rodzicem.

9. Oświadczenie kandydata, iż wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.

W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww dokumentów.

 

Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

Oferty wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub korespondencyjnie w zamkniętej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce ul. Żółkiewskiego 2, 22-335 Żółkiewka, z dopiskiem „Nabór na stanowisko  ASYSTENT RODZINY" w terminie do dnia 06.10.2023 r. do godz. 14ºº (decyduje data wpływu do Ośrodka).

Aplikacje niekompletne, lub które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Żółkiewce po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Inne informacje:

 Osoby spełniające warunki formalne zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy   kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej  Urzędu Gminy  oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka.

załącznik 1

załącznik 2

załącznik 3

załącznik 4

załącznik 5

załącznik 6

załącznik 7

załącznik 8

 

 Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

 w Żółkiewce

Katarzyna Dąbrowska

 

 

 

Zobacz również

Zobacz więcej